onsdag 31 oktober 2012

121031

Ny vecka, mittiveckandagen dessutom. Jag har en liten recovery-vecka. Söndagen med en timme extra var helt fantastisk, kändes som en hel dag extra nästan, sen en höstlovsvecka nu utan aktiviteter med tider att passa. Känner att mina sinnen håller på att hitta tillbaka lite. Försöker dessutom tänka snällt på jobbet. Går rätt ok. Har även vart ute och promenerat två kvällar, dock var gårdagen mest en enda lång halksträcka där man fick spjärna emot för att inte ramla så jag antar att det kommer konstig träningsvärk!

Ifredags när jag hämtade barnen åkte vi direkt till mamma & pappa, jag och Ebba var på simskola och Vilmer stannade kvar. Sjumt impad över hur mycket Ebba tog för sig och vågade!! Å mysigt var det att vara tillsammans på badhuset! När vi kom ut snöade det lite grann, mysig promenad genom stadspaken till mormorn & morfarn! Pappan hade kommit dit & vi åt fredagsmiddag tillsammans! Åh vilket lyx & mys att de bor så nära!!

I lördags var vi så klart på lekgympan, är så roligt med den, verkligen vad barnen behöver! Sen hem & bytte om och drog vidare till Åmot för att träffa släkt och för att fira Jenni!!! Åt alldeles för mycket jättegod mat! Det bästa var nog ändå Vilmers uppenbarelse. Traskade runt traktorerna och kika & han tyckte det var så spännande, Johan satte sig i och startade den ena, frågade Vilmer om han ville åka. Det ville han absolut INTE!!!!! Så jag tog feglorten och klättrade upp där i hytten bakom Johan och så åkte vi med. Vilmer insåg när vi körde ut ur ladan och han vinkade till de andra nere på backen å så vänder han sig om och säger helt salig: "mamma, Vilmer åker traktor!". Vilken grej det var!!!

Idag är det Halloween, undrar om det kommer nå Trick or treat-ungar....

4 kommentarer:

Helena sa...

Hur funkar det där med simskola? Jonas pratade om att man lämnade dem där och
att det höll på i
3h..?

Anki sa...

Nä, det här är minisim för 4-5 åringar. Det är 40 min i 130 cm djup med föräldrar i poolen. Längre tid än så orkar de inte =)
Men det finns kanske olika, men längre tid är nog för äldre barn!

sandrie sa...

Åh vad gulligt, man blir ju helt gråtfärdig av traktorkommentaren! :)

Anette sa...

Skrattar bara jag tänker på Vilmer
när han och Jenni tittade på traktorn genom köksfönstret. Han var helt saligt. Kram