måndag 13 augusti 2012

Blue and alone

Klev upp lite senare i morse, eftersom jag inte skulle lämna barn, segade lite men ändå var jag på plats på jobbet 6.30. Jag har liksom ett problem med att jag kommer dit för tidigt, måste vara rätt ovanligt.
Men jag får ju börja och sluta lite när jag vill tack vare flexen. Annars kan jag ju säga att jag inte skulle sitta här nu!

A har eftermiddagsvecka nu, innebärande att jag hämtar barn, lagar mat, nattar osv, att göra allt ensam är rätt drygt, iaf när man har blivit bekväm med att vi båda är hemma. Men det är inga bekymmer för de brukar sköta sig som små änglar när jag är ensam med dem.

Har bytt fack & a-kassa och fick ett brev från nya a-kassan att de saknade ett intyg då jag jobbade 20070831 eller nåt sånt. 2007?? är det väsentligt nu?? Ska be Ebba skriva ett intyg att jag var hemma med henne för hon var nyfödd!! Förstår iaf inte varför jag ska redovisa vad jag gjorde för 5 år sen....ska ju inte ens stämpla nu. Eller är det så att de måste utreda om jag är berättigad till en period bara för att jag bytt??

Nä, nu skiter vi i det och lyssnar vidare på Weeping Willows.

Inga kommentarer: