onsdag 15 augusti 2012

120815

Men alltså hur lite kan man jobba på ett jobb? Ingenting på 3 timmar.
Och nä, jag syftar inte till mig, för idag har jag haft fullt upp hela dagen!! På em blir det tomt här,då ska karlarna i väg å spela golf, lät som en hönsgård här nyss när de kacklade om eventet, hahaha!!!!

Åka hem på lunch idag, andrabilen ska besiktas i samma veva som det är lunch & lunchsovning för liten. Och den måste ske väldigt tidigt eftersom de ska vara på dagis 13.15. Han får ju börja 11 men då får inte Ebba det och det är rätt rörigt att åka fram & tillbaka. Jaja, det här har jag tjatat om förr.....men jag tycker det är så kassa regler, vi jobbar heltid båda två men utnyttjar dagis kanske 20h/vecka. Men betalar heltid. Tycker det är rätt uselt system, hade det inte vart för skiften så, det handlar bara om möjligheten att kunna utnyttja, eller bara betala för den tiden man utnyttjar!! Annars är det fint att barnen inte måste gå hysteriskt mkt på dagis!!

Nääää.......16 dagar kvar!!




Inga kommentarer: