fredag 17 augusti 2012

120817

Idag blev det plötsligt en jättedipp. Det är fredag, i morrn är det helg osv osv. Men helt plötsligt valde min hjärna att se allt negativt. Jag är trött, jag tycker det ska bli skitjobbigt att åka och hämta barnen, hetslaga mat, skynda iväg till fotbollsskolan, hem & duscha och hetsa i sig popcorn osv osv.....
Så ser alltså jag på saken just nu, annars hade jag kanske sett fram emot att vara utomhus ett tag och sen fredagsmys. Men fredagsmys är bara en idyll, jäkla påhitt. Tror jag har haft det alldeles för bra med att han Andreas hemma och nära, 5 kvällar i rad blir för mycket. Saknar lite närhet, som det är nu håller jag mig vaken till han kommer från jobbet, sen slocknar jag på en gång.

Känner mig som en barbamama också, trodde allt skulle kännas bättre om man var lite duktig på vardagarna men ICKE! Banan - macka - lunch - 1-2 frukter - kvällsmat, bara vatten & kaffe (+ ett glas mjölk), borde ju vara en rätt bra rutin. Kan ju känna mig nöjd med att ha ätit så duktigt på vardagarna i två veckor, ingen läsk, saft, annan söt dryck,  inga kakor lr bullar å sånt. På det här viset borde Andreas alltid jobba em!! Rätt skönt att vara ensam också, men inte så många kvällar i rad!!

Nä, nu skulle jag vilja lägga mig i en hög & bara grina, slippa prata med människor och göra precis som jag vill. Det skulle gå över så mkt fortare då, haha!

2 kommentarer:

Sanna sa...

Hua, låter verkligen som om du hamnat i en negativ tankebana. Fokusera inte på alla måsten. Gör det enkelt för dig. Laga gröt till barnen om de tycker om det. Snabbt och enkelt är det, mättande och nyttigt för barnen. Skit i att det är fredag, barnen mår inte dåligt av att missa ett fredagsmys. Gör det så att Anki mår bra, då mår barnen bra.
Kram till dig

Helena sa...

Hon är klok den där Sanna... Håller med fullständigt!