måndag 23 juli 2012

Fina dagar

Har inte vart ledig länge men redan har jag inte en susning om vilken dag det är. Bra! Då vet jag att jag har slappnat av lite....Känns som jag vartit ledig länge och ändå har jag två veckor kvar.
Jobbade hemma i fredags, så lungt så. Mamma var här med barnen lite, Andreas var hos dem & målade. Fredrik kom hit med Kerstin & Olle, tjejerna badade. Sen på em kom Kerstin tillbaka och lekte!

Lördag - första lediga dag - SOL! Vi åker till Sörtutt tyckte jag, släpade med oss Anso & co också. Så det gjorde vi, 13 grader var det klockan 10 när vi åkte, inte i vattnet då för där var det 19. Galet, i mitten på Juli!! Blåste kallt så man frös, men lite fika och spring i sanden så blev man lite varmare och det badades en del. Vilmers älskade stranden, och båtarna!! Han skulle absolut vandra ut till en som hade lagt till utanför. På em kom mamma & pappa och barnvaktade medan vi åkte med S&S och Anette & Gert till Gävle. Mat på Brända Bocken & Småstadsliv i Boulognern. Kära nån som jag skrattade...har man inte sett filmerna förstår man kanske inte det roliga i det hela, men har man - då skrattar man åt ALLT!


Igår var Anso, Daniel, Adam & Isak här och solade & badade på fm. På em blev det fiske i Härnen. Kasta i iaf, inge firrar. Men massor att äta, skogspromenader, eldande, lek osv. Sjukt mysigt!! Barnen var nog inte i säng förrän vid 21, förvånad att de höll sig vakna i bilen, men bra för då kunde vi duscha av röklukten när vi kom hem.
Vilmer åt & åt, och hängde efter Adam
Barn på rad
Fiska med hov

Titta, hon fiskar också!
Idag har jag vart med Piff & Puff till Valbo, de skötte sig exemplariskt!! Har tittat i höstkataloger men tycker inte jag sett nåt intressant, men hade jag haft pengar & tid att prova hadejag nog kunnat handla massor. Tror årets höstmode passar mig perfekt. Köpte iaf en stickad tröja, ett linne & en bikini som delarna eg inte alls hörde ihop till, men mixa & matcha för 40 kr blev bra det å. VET ju iaf att jag kommer få sola & bada en vecka den här sommarn!!

Inga kommentarer: