torsdag 12 juli 2012

Nu äre nog med regn.

Ok, gårdagens inlägg blev visst lite missförstått. Det var ett samtal med en kollega förra veckan det syftade till. Vi satt uppe på taket i solen och lunchade,
Jag: så här ska jag sitta hela nästa vecka och jobba! 
Han: Då kommer det regna hela nästa vecka.
Jag: Otrevligt för dig som har semester då
Han: Oh tänkte inte på det.....
Så man ska inte önska andra otrevliga saker, det slår tillbaka på en själv, nu var ju det här bara en skämtkonversation. För er som tror att jag menade något illa så unnar jag varenda kotte semester! Självklart kvittar det om det regnar i 5 veckor, att bara vara ledig är betydelsefullt och superviktigt!!
Om ni tror att jag är avis så är det lugnt, min tid kommer. Visst känns det surt, men mest pinsamt att jag aldrig haft semester, aldrig någonsin. Jag har varit ledig någon sommar, föräldraledig, men aldrig jobbat mig till en 4 veckors semester. Så var det med det, hoppas ni alla har det fantastiskt!! 


Jag som är en riktigt sommarmänniska är glad att det är långa dagar med massor med tid! För min del behöver det inte vara så varmt, då mår jag bara illa, men det här vädret suger faktiskt. För jag jobbar oftast 6.30-15.00 och sen finns ju massa timmar att hitta på något! Igår hämtade jag ungarna i Örta, bestämde mig för att åka Vallhovsvägen för att se lite annat, och tur var väl det för vi hittade en välkänd bil i kurvan. Och vips hade en timme gått, nöjda barn och en nöjd mamma som fått pratat och skrattat lite. Och faktiskt fått en kram.....det är inte så ofta men vad glad man blir!!!



1 kommentar:

Anso sa...

Ohoj! Det var himla roligt att träffa er i går :-) Vi blev oxå väldigt glada. Ni kan väl ta en sväng förbi här idag efter jobbet så fixar jag nå kvällsmat till oss alla? Kram :-)