onsdag 11 juli 2012

120711

Oj nu var det nog längesen. Kanske innan helgen t.o.m. Var ensamhelg när A jobbade 12h. Hemma och städade massor, kanske inte det mest synliga men väldigt mkt som man aldrig kommer sig för annars.
Hade finbesök av Helena & Alice på lördagen och sen av Sandra på söndagen. Ebba var på kalas hos Ebba, lämnade stackars Sandra i Vilmers våld medan jag åkte och hämtade E. Sen ville han inte riktigt släppa S. Skön helg med massor av kvalitetstid!!

Hittade en ekorrsvans i häcken som Gizmo satt och tuggade på, blä!! Ställde ut mina nytvättade vita tygskor på bron för att de skulle torka, en omöjlighet i den luftfuktigheten som var, men vad gjorde det när katten var så vänlig och kräktes upp ekorren tvärs över skorna. Åtminstone var det nog en reaktion på ekorrätandet. Kräkkatt!

Den här veckan är det tomt på jobbet, vi är 3-4 personer som mest på avd. Men faktiskt så går dagarna fortare än det gjort någonsin och jag har en hel del saker att göra!! Kul! Tråkigt för alla som gafflade förra veckan om ledighet där man bara skulle njuta av sooool & bad - Svensk sommar in your face!!!

4 kommentarer:

Daniel sa...

Har man jobbat ett helt år är det rätt skönt att vara ledig i 5 veckor,oavsett väder tycker jag. Klart man vill ha finare än det varit hitills. Det tycker nog alla. Men fy satan va skönt att vara långledig.

sandrie sa...

Stackars Sandra? Det var ju kul ju!! :D

Helena sa...

Alice var så nöjd över besöket (jag med!) och sa när vi svängde ut från Vallringen "Jag vill leka med Ebba!" När se'n Malin och Freja varit hos oss, så skulle Alice vinka till dem på sitt bästa vinkställe ;) Vi har ju inget elskåp att sitta på, så det fick bli vid syrenen bakom postlådan.

Fröken Lovisa sa...

Tycker jag låter mycket bättre än ett elskåp!!!