onsdag 16 januari 2013

30års-helg

Jahopp nu har han fyllt då mannen. 30 år. Mohhahahaaaa! Det gick bra, han överlevde. Hade en mysig liten tillställning med släkten, smörgåstårta, tårta osv hemma i fredags. Han fick en hemlig resa, en whisky "The famous Andreas" & ÄNTLIGEN får jag säga det Springsteen-biljetter till 4 maj!!! Som jag velat skrika ut att jag lyckats köpt något på Ticnet för en gång skull. Men jag lyckades hålla tyst, rätt nöjd med mig själv!

På lördagen lämnade vi kidzen och drog söderut till Gimo Herrgård. Började med att vi blev uppgraderade till ett Superior room, vilket innebar att det fanns jacuzzi & badrockar på rummet. Mysigt rum i Brukskontoret. Promenad till Sjöstugan där vi bastade & badade jacuzzi utomhus på bryggan. Fantastiskt mysigt!! Kunde inte låta bli att prova jacuzzin på rummet när vi kom tillbaka OCH duschen! Gjorde oss i ordning för trerätters på Herrgården. Mycket trevligt, avslutade med att dricka upp vinet i salongen på ovanvåningen. Sen tillbaka till rummet & slappa, var toktrött!! 

Mycket god frukost!! Sen åkte vi hemåt, det var rätt grått & kallt men när vi kom till Tierp blev det ljust och hemma var det soligt & fint, åkte till Stensätra och brände av 4 km på längdisarna. Sen hämtade vi Piff & Puff! 

I helgen väntar 30-årsfest. Mannen får planera den själv. Jag orkar inte stressa upp mig. Lite mat & dricka och bara umgås tror jag är konceptet!

1 kommentar:

Levindas Värld sa...

Va myyysigt!! Jag å Hjalle håller oxå på att kolla upp en övernattning nånstans och vi har pratat om Gimo Herrgård förut. Och nu blev man ju bara mer sugen!! Det är ju jättehärligt när det finns bubbelbad på rummet! Å att bubbla utomhus är nåt Hjalle verkligen vill göra så kanske ska ta å boka Gimo vi å :) Tack för tipset!!