onsdag 7 mars 2012

Slappardag

Idag har jag latat mig. Gjorde lite ärenden när jag lämnat barnen i morse, kastade skräp å sånt. Sen har jag legat på soffan och läst Ozzy. Det händer nästan aldrig att jag tillåter mig själv detta när jag är arbetslös för jag får så grymt dåligt samvete. Men när V vaknar 05:10 på mornarna har jag kommit på att det kanske är bra om jag tillåter kroppen att vila lite, i stället för att jag går och gnäller och blir muttrig resten av dagen.

Blev en slapp-eftermiddag framför lite skidor på tvn dessutom, fick bara med mig ett barn hem från fsk. Så det var rätt lugnt här. Har kunnat koncentrera mig på att kramas med Vilmer och titta i böcker som han tjatar så mycket om! Han har NU, och jag ljuger inte, när han snart blir 1,5 år lärt sig att vända sig från rygg till mage på golvet. Ligger han på något som är det minsta mjukt går det bra, men direkt på golvet, då har de inte gått!!! När han var någon månad vände han sig när han hade ont i magen men sen har han legat som en halvdö sill och bara gnällt tills man hjälpt honom. Lata unge!!!!

Inga kommentarer: