onsdag 21 mars 2012

120321

Idag är jag egentligen en glad människa men att bli irriterad tar kraft. Hade ett ynka litet minihopp om ett jobb men det sket sig fick jag info om på omvägar. Nu har jag ett ännu mindre litet hopp att tro på..bara vänta och se. Finns bra och dåliga sidor med vissa saker. Men håll en tumme för mig är ni snäll!

Annars finns det vissa människor i ens liv som man egentligen inte behöver. Men så måste de ändå ha en liten plats och den lilla platsen tar enormt med energi. Tidigare hade detta gnagt i mig och knäckt mig, jag är konflikträdd och känslig för var folk tycker och tänker om mig. Men för en gångs skull känner jag att jag har vuxit ifrån det, jag känner mig stark och kan slå i från mig. Jag vet att det snackas men jag bryr mig faktiskt inte för vi lever vårat liv och vi trivs med det. Alla andra lever också sina liv "fel" och det får världen höra. Undrar vem som är osäker egentligen? Trots detta blir jag uppskruvad och kan inte släppa saker...Men nu ska jag gört, för ikväll!!

Har haft en rust-förmiddag och en eftermiddag i solen med fina Örta-familjen!

1 kommentar:

Helena sa...

Inte helt fel att bli äldre och klokare ibland va..? :)