torsdag 29 september 2011

Härliga höst

Jag tror att de senaste dagarnast komma mig-för-med-grejer har muntrat upp mig lite. Jag har nu mer problem med att somna om och det tyder på att jag mår rätt ok igen, haha! Igår hälsade jag & barnen på Angelica, Ella & Thyra, skönt att lämna hemmet, skönt att prata med en fin person - gnälla ihop med över vardagsproblemen, stortjejerna försvann på en gång för lek! Thyra var ledsen, Vilmer blev ledsen, Thyra blev ledsen igen, Vilmer sympatigrät igen, Thyra var glad & skrämde Vilmer så han grät värre än värst, övriga tokskrattade. Skrutten, han måste haft en känslig dag!!

Idag var det en segförmiddag men Andreas fick mig att dammsuga & vi plockade lite!! Skönt med ett fint hem, så fint det går. Sen sov jag lite, trötter som vanligt. Skulle hämta Ebba och chockades av att det var 22 grader i skuggan. Eftermiddagen tillbringade vi ihop hela familjen, återvinningen för att göra oss av med skit, planterade lite höstblommor, fruktsallad på en filt i solen, undanplockning av sommarmöbler, gungning för barnen, korvgrillning och äta ute. Åh va mysigt!! Sen drog Virre med mig till Högbo för en promenad, 7,5:an i mörkret, man hinner avverka mycket prat på dryga timmen. Perfa!!

Nu har jag skickat in den första inlämningsuppgiften på kursen jag läser. Trodde inte jag skulle göra det men nu är det gjort så nu måste jag kämpa vidare. Kursen är på kvartsfart vilket är tur, för det var jobbigt att skriva igen. Har läst en högskolekurs sen jag tog examen men då var det inte en massa skrivande och refererande till kurslitteraturen. Skulle börja på Teckenspråkskurs idag, eller tecken som stöd men det blev visst uppskjutet en vecka, hoppas det inte är för lite folk bara.

Inga kommentarer: