måndag 5 september 2011

Avigt

Tycker härmed att det borde vara förbjudet att skryta på sin Facebook-status!! Lina - jag riktar mig till dig, enbart!!

Satt i min ilska igår och försökte mig på nåt jäkla aviga maskor. Inte nog med att man ska hålla allt på stickor osv, man ska dessutom sticka baklänges. Vilket påhitt!!! Då slänger hon upp att hon precis stickat benvärmare med flätmönster - blöööh!!

Ok, jag är bara avis, jag vet. Men jag är arg, men bara för att jag inte KAN själv, inte på fina kusin. Och inte heller på Angelica som bara typ kan titta på en sticka så har hon gjort nåt fint. Det är bra, för jag blir motiverad, vill ju inte vara sämre. Så nu ska här nötas & nötas.

Problemet är att kroppen säger ifrån. Det som nån gång under min tid på Sandvik uppstod genom för mycket datasittande återkommer. Det gör ont & besvärar, skuldran, axeln, armen, nacken. Tappar kraft i armen. Det värsta är att jag blir störd av det och arg. Så här sitter jag nu vid datorn, jättelämpligt!! Bäst att gå och träna upp armarna i stället...

Jag lovade Ebba igår att om hon cyklade utan stödhjul skulle jag bli lika stark som Pippi. Ebba är ju som bekant starkare än Pippi. Så nu lär jag börja träna för jag fick henne att cykla utan stödhjul, medan jag höll i sadeln (och släppte ibland) och det bästa var att hon skrattade när det blev tok, inte grinade. Wihoo!! Snart sitter det!!

Inga kommentarer: