fredag 23 september 2011

Bebismys med Elsa

Har mycket jag vill skriva..därför jag sitter här..men jag vet inte vad och jag har ingen ork.
Mitt huvud är kaos och jag skulle behöva tillbaka min inbyggda huvudkalender som alltid funnits där.
Allt är bara för mycket just nu - fast det egentligen inte är det.
Hösten spelar in. Det gör den alltid, jag tror att jag först nu accepterat att den är här och att det kommer att bli vinter. Har två kvällar tänt ljus, det är ett hösttecken.

Idag har vi hälsat på fam Zackrisson/Johanssons nytillskott Elsa. Behöver jag en säga att hon är bedårande? Nä, tänkte väl det. Och mjuk, bara riktigt små bebisar kan vara så mjuka. Min bebis blev en stor bebis - men fortfarande en bebis, han är inte ett år än! Den som var mest facinerad av Elsa var Vilmer, han bara tittade och gapade!

Trots att han nu är en bebis är han ett litet vilddjur med väldigt många fuderingar. Krypandet sitter där nu och han reser sig mot möbler. Han är en riktig pojk som älskar bollar, bilar och att trasha allt som kommer i hans närhet. Det nyaste är att bitas. Det gör ont och det är inte acceptabelt, men han passar på när han kan.

Nu har min kära åkt till jobbet. Jag tror att det är måndag, det är det tydligen inte när man kikar in på facebook och alla fredagsmyser med vin & gotta. Här börjar ju vardagen nu...fast bara två dagar, sen är det fem dagars helg igen.

Inga kommentarer: