måndag 26 september 2011

Barnalek

Puh..har sjunkit ner i soffan och tittat på halv åtta...barnen sover, gott hoppas jag. Pappan spelar fotboll. Idag har äntligen varit en rikigt bra dag, som känts ok i min kropp alltså. Började med att jag fick sovmorgon, det kan jag säga att jag inte har ofta, men idag var verkligen rätt dag och jag är djupt tacksam för det mitt ♥.

Hälsade på Sanna, Junia & Mio efter lunch, och jag är glad att jag kom mig för, min första instinkt nu för tiden när jag måste lämna huset är nej, jag orkar inte. Fast jag vet att jag vill och behöver det. Så lite prat senare känner jag mig mycket piggare, tjejerna lekte bra tyckte jag, småboysen också!! Sen när vi kom hem blev Ebba inbjuden att leka med en annan 5-åring, efter några månaders uppehåll och inblandning av äldre trodde jag att det skulle gå bra. Och det gjorde det ett tag....sen hittade jag en gråtande 4-åring i trädgården, då de andra smitit iväg medan hon gick in och tvättade händerna. Hon hade ropat efter dem men de sprang iväg och gömde sig. Det gör ont i mig när hon är ledsen och sviken. ONT!!! Hon vill så gärna vara med henne, hon vill byta dagis för att få vara med henne, tur att det är vi som bestämmer och att hon glömmer fort!! Och än en gång, tur att hon har sina fina riktiga vänner!!!

Igår var det treårskalas hon kusinerna!! Skojs!! Vi har lekt mer med dem i helgen och det gillas av Ebba, och av oss förstås. Härligt är det att de leker tillsammans och att de alltid kommer finnas där!!

1 kommentar:

Anso sa...

Ursch va ledsen man blir av att läsa att Ebba är ledsen :-( Fint du skrev om Ebba och kusinerna :-) De kommer alltid finnas där å vi oxå!!! Vi gillar ju så mycket att vara med er alla. Kram och tack för hela helgen!