lördag 29 september 2012

Kul i Viken

Pjuh...en liten kort tripp slutade med 4 mycket trevliga timmar, endast spenderade i Sandviken! Åkte på klädbytardagar på Jernvallen, hade jag strosat själv hade jag kanske gjort fler fynd, men nu kände jag att jag inte riktigt hade tid, så jag letade efter stövlar. Tre par kom jag hem med för 50 kr. Ska ju inte användas så länge till men Vilmer behövde verkligen lite större storlek! Hittade samtidigt två windstopperfleece i hans storlek, kunde inte bestämma vilken jag skulle ta så det blev båda, en blå PoP & en svart Everest, skulle bli 130 kr för båda men jag upptäcket när jag gick ut därifrån att det måste blivit nåt tog i totalsumman så det blev 140 kr för allt.

Drog ner på stan för att kolla skidor till Andreas, slutade med ett helt kit till mig också, så nu kan jag inte gnälla på de jag har stående som är från......80-talet. Hoppas på lite snö & nå fina spår där det inte åker nå annat folk så kan jag ge mig ut å!

Stora träffen & en fejkad bilolycka på torget, polis & brandbil kom med blåljus och Vilmer var i himlen. Sen fick han sitta i både brandbil och polisbil!! Brandmännen var så snälla med barnen, en som hissade Vilmer upp och ner i förarstolen och en som svarade på alla frågor Ebba, Adam & Isak hade!! Tänk va bra att de får komma så nära dem, man ska ju inte vara rädd för folk i sån uniform, de finns ju till för att hjälpa! Båda polisbilarna fick åka på utryckning dessutom, spännande!!

Avslutade det hela med pizza på Mias med bästa kusinfamiljen! Nu är vi hemma i värmen och myser efter en toppendag!!
 


1 kommentar:

Helena sa...

Härligt med fynd! :)
Vi missade Stora Träffen totalt i år. Ingen större förlust kanske... Men det blev mycket på en gång den här helgen :)
Vi har åkt skidor i Trebo. Tror det var 2st där samtidigt som oss. Jag åkte för första gången se'n gymnasiet.