torsdag 20 september 2012

Krassel

Jahopp. Så kom den där vardagsstressen och la sig som ett spindelnät som man måste trassla sig igenom, så fort man försöker inbilla sig att allt är lugnt. Den enda stunden jag tycker jag har för mig själv är nån timme när barnen somnat, men då bara halvdör jag i sängen framför tvn och kommer mig inte för nåt annat.

Tror bestämt att det är en förkylning på gång dessutom, jobbar halvdag idag och går hem och vab:ar sen. Hemma med tokpigga friska barn, känns inte riktigt riktigt men man måste väl. V blev helt plötsligt tokdålig iförrgår, alldeles trött och började kräkas. Stackars mamma fick ta hand om det för jag var med Ebba & Kerstin på gympa. Fast han fortsatte var så där sjukt hängig ett tag på kvällen, kom på att Lena sa att han krockat med huvudet, inbillade mig hjärnskakning så jag ringde 1177 för säkerhets skull. Efter nån timme tvärvände det och han blev sitt vanliga jag igen, tokig & låg i sängen och skrålade "heja Basses (Bamse)"! Nojig där ändå, men efter det har han vart piggelin! Kanske bara hade stoppat i sig nåt konstigt.....

Nä jobba lite då...

Inga kommentarer: