fredag 28 september 2012

Betala med kort

Jaja, vi är hemma vi. Till och från i två veckor nu, tänkte att i helgen kan vi kanske få vara pigga?
Idag är iofs barnen helt friska & pigga (lite förkylda är vi allihopa) men jag tänker inte lämna dem på förskolan iaf. Dels för att vi kanske forfarande har magsjukesmitta kvar & dels för att de kans ju vara mottagliga för mittan igen. Och jag har en känsla av att den finns kvar nånstans i förskolebyggnaden. Hörde att de motat föräldrar i dörren som kom och ville lämna barn som kräkts dagen innan....bra personalen!!

Var på promenad igår, kikade på grävmaskin, lastbilar & traktor. Byggarbetarna kom och pratade med oss så det var en facinerande förmiddag för vissa! (Nä, de var inga snyggar karlar så jag syftade inte på mig...). De som vill får ju dra in fjärrvärme här så Ebba undrade lite över varför inte alla gjorde det. Jag förklarade att det kostar massa pengar och menade på att man kan ju betala med kort.
De där korten....vi har ju inte så ofta pengar på oss utan säger att vi betalar med kort....inte konstigt att man inte förstår innebörden då. Hur ska det bli sen...."men du har ju kortet". Ja..det måste ju fyllas på med pengar på nåt vis det å.

2 kommentarer:

T sa...

Åh, precis så är det här oxå! "Mamma, jag vill ha Lego Friends-huset!", "Men vännen, vi har inte pengar nu, du får vänta tills du fyller år eller julafton eller nåt", "Kan du inte ta det på kortet bara?!" Vad säger man...?

Helena sa...

Här hemma säger Alice, när vi påpekar att hon får önska sig något hon vill ha, "Ja, kanske när jag fyller 5 eller 6år" Undrar om hon vet hur långt det är dit..!? ;)