tisdag 18 september 2012

Födelsedagar

I lördags var det kalas hos Roffa, igår kalas hos bästa pappa, på torsdag fyller Alice, och om en vecka precis fyller Adam & Isak. Detta är bara en liten del av alla viktiga som fyller inom en kort tidsperiod. Och mitt i all röra har jag glömt bort lilla Elsa. Jag har typ näsan aldrig glömt bort en födelsedag så jag skäms.
Men hon föddes lite mittemellan mitt egna kalenderår, hade precis gjort ny kalender förra året och då kom inte hon med.

Jag har inte den bästa möjlighet den här veckan, men på nåt sätt lär jag ta med Piff & Puff på presentshopping, fast först måste det bli torsdag. Kan man inte göra saker i tid?? Man har ju liksom ett år på sig från förra födelsedagen. Jaja, det är bara till barn iaf! Sånt brukar vara skoj att köpa!!

Men idag är det annats som gäller, ska hämta tre barn från fsk, lämna pojken med mormorn och skjutsa stortjejerna på gympa. Sen när vi kommit hem efter 18.30 nån gång kan man ju undra hur det ska bli med mat, med tanke på att det nästan är läggdags då. Och liksom allt annat vet jag ju detta i tid, men ändå har jag inte fixat nåt!!! Jag som gillar planering - skärpning!!

Men nu är det kaffe & macka som gäller efter en timme på jobbet, måste åka tidigt innan grävmaskinerna intar gatan.

Inga kommentarer: