tisdag 6 januari 2015

Real life killed me on the school bus

Fler nyårslöften...nyårstankar kanske, ta fler vardagsbilder & skriv ner mer.
De var säkert nåt mer men....
Så jag börjar med en sån här snyggbild från nu V. 39, måste ju dokumenteras att 90 kg är nådda även denna gång.
Mitt mående är verkligen varierande nu, nån dag tokstädade jag nästan hela köket, riktigt ordentligt, sen nån dag tar jag mig knappt nånstans, mår illa å har ont å känner mig bara otymplig & trött. Så sjukt trött. Sover ganska mkt om nätterna, vaknar och går på toa nån gång, lite ont, lite halsbränna. Men i natt var det helt sjukt, var tvungen att sittsova för att inte halsbrännan skulle ta knäcken på mig, och händerna var helt väck, totalt oanvändbara. Tur att det är nära nu...

Annars drog barnen iväg sön fm, lyx för mig, men faktiskt mest för dem, att få vara med farfar & Bittan och bara få uppmärksamhet & några som hittar på saker med dem. Innan detta höll de halvt på att slå ihjäl varandra, ibörjan av lovet var de bästisar, nu rätt less på varandra. Andreas & jag var och såg Hobbit - Femhärarslaget. Jätteglad att jag hann göra det, se den på bio alltså! Nu är det slut liksom...

Igår var vi till Möbel outlet i Valbo och köpte ett bord till vardagsrummet, vi behövde nytt, funktionellt, våra var faktiskt helt värdelösa. Ett svart med hylla ville vi ha & jag hade hittat ett billigt där som man kan slita på. Köpte, åkte hem, packa upp - repa i bordsskivan, suck! Tillbaka, fick ett nytt, hem och skruva ihop, lite halvdant men åh va härligt det är med ett riktigt bord! Dålig bild men typ så här...

Sen kom Emmy & hälsade på en stund! Snart bor hon här å, bara en bit ifrån! 
Barnen blev avlämnade här hemma, vi åkte till mormorn & morfarn där Ebba skulle sova, fikade lite sen åkte mini & jag och handlade och sen hem för lite kvällmys, bara vi!

En dag ledigt till sen börjar skolan, vi som äntligen ett lov sovit länge, kommer bli omställning men Ebba sa att hon faktiskt längtar, det är positivt. Ja...snart kommer en ännu större omställning ändå! 


1 kommentar:

Helena sa...

Du är så fin så! <3 (och jag förstår inte var de 90kilona sitter - misstänker att de inte bara sitter på magen, så de måste ha spridit ut sig väl!)
Här hemma var det första veckan på lovet som var värst. Mest jag som hade noll tålamod och förvandlades till ett monster så fort de inte var sams.
Alice längtade också till skolan - vi tänkte att vi skulle hinna massor under lovet. Hälsa på och ta hem kompisar och så'nt. Men det gick ju så fort.