måndag 22 december 2014

Så mörk är natten i midvintertid

Måndag morgon. Men ingen vanlig, för nu är det slutjobbat. Ligger i sängen och förlikar mig med känslan. Hade ingen lust alls att gå hem men känner att det var precis rätt vecka att göra det! Tungt, svullet & tröttigt nu!!

Å så är det ju lov, så piff & puff är hemma! Ska vi se till att mamman villar lite emellanåt för annars tappar hon humöret, helgen har varit wild mood swings hela tiden. Koncentrerationen räcker liksom bara till en sak i taget, å de duger ju inte åt barn!!

Julvecka är det å, inte mycket till julstämning i kroppen. Tror det helt och håller beror på att Andreas jobbar fm julafton (eller ja mån-sön). I-landsbekymmer men jag vill att han är med på julaftons morgon, att han är med hela tiden, för är det någon dag man ska vara tillsammans är det då!!! Men men har han möjlighet å slita sig från jobbet när bebis är på G blir jag nog lite gladare!

Tror åtminstone inte jag vart så julstressad i år, kan de ha med gravidhjärnan att göra??! Bara julkorten då, jag sa att det inte blir några, A sa vi fixar det. Sista dagen när de behövde framkallas hetsade vi ihop något, luciakläder på skolan, proparkakskläder på dagis, en tomteluva & huset tomt på röda kläder ( då mamman inte gillar såna)....men! Så hade de ju fått varsin United-tröja. Ja den röda färgen gillar jag! Efter julfest på skolan hetsade vi ihop några foton på trötta, fnissiga barn & jag gjorde klart på datorn....visade sig vid framkallning att texten knapps syns. Men de blev kort i år iaf!

Nä, ta tag i dagen!!

Inga kommentarer: