torsdag 18 december 2014

Oh the weather outside is frightful

Några av de finaste stunder jag vet är att få sitta ner med mannen och bara prata, värdsliga saker, sånt man helt naturligt diskuterar vid fikabordet på jobbet. Igår frågade A mig vad jag tyckte om hela den här tiggargrejen. Jag har funderat en massa och jag tror ju det ligger någon organisation bakom det mesta. Så var jag till Coop och för tredje dagen i rad gick förbi denna stackars kvinna som bara sitter utanför,
med ett paket jag hämtat ut. Hon åt en banan när jag gick in, tänkte att hon kanske inte vill ha tio bananer eller liknande så jag gav henne lite pengar. Skit samma om någon idiot tar dem, detta var för att uppmärksamma hennes värde som människa!!
Den blicken hon gav mig då bekräftade just det...
För inte sitter dessa människor så där och har en lat arbetsdag med sina smartphones som vissa verkar anse. Nog skulle de hellre vilja vara hemma med sin familj, nog skulle de nog hellre byta sin arbetsdag mot din, och din julstress över att det inte finns tillräckligt med mat på bordet på julafton.
Tack för att du tvingar mig tänka till ibland. Jag om någon är ju uppstressad över de mest idiotiska grejerna man kan, men vissa dagar, vissa händelser & besked får en att tänka till vad som faktiskt är viktigt i livet!!

1 kommentar:

Helena sa...

Håller med fullständigt!