lördag 21 mars 2015

Min före detta vardag ringde

Man har ju olika perioder i livet, som kapitel. Barndomen med massa olika stadier, tonåren, efter-studenten-livet, högskolelivet, familjelivet osv... Lite då och då har jag flashbacks eller så riktar jag på kort, minnen från roliga händelser och ett helt annat vardagsliv. Det är ju något man lämnar bakom sig, som inte kommer upplevas igen, som man inte vill ska komma igen. Bara som fina minnen och ett liv som skapat den jag är idag!!  

Igår ringde telefonen, brukar inte svara på nummer jag inte har inlagda, men på nåt sätt kände jag igen det så jag svarade. Och visst var det från ett tidigare kapitlet i mitt liv. En felringning som gjorde min dag! Alltså vissa personer glider liksom ifrån en fast man inte vill..jag har två som verkligen betytt massor, som jag saknar & inte har kontakt med. En messade jag faktiskt förra helgen och så ringde han igår då!! Det kanske dröjer en massa år igen & man delar ju inte vardag som man gjorde tidigare, då vi umgicks i princip varje dag, men det är roligt att åtminstone få tänka tillbaka och känna lycka över att ha fått haft dessa fina personer i mitt liv!!

Inga kommentarer: