torsdag 2 januari 2014

We're sailing on a rainbow, The colors disappear

2014 nu, borde vara ett bra år, 14 = tursiffra.
Men jag undrar när den där behagliga, bra känslan infinner sig. Känner mig som att jag går runt i ett grått moln, orkar inte tänka, orkar inte prata. Allt funkar bra så jag har inget att gnälla över. Men jag har liksom inget att se fram emot, inga planer, tankar idéer. Tror att det gör mig lite hämmad, December är en hysterisk månad. Sen när den är över blir det liksom ett vaacum. Även om det är jobbigt så behöver jag nog den där lilla kicken av aktiviteter, och att planera & fundera,

Jag har inga nyårslöften & har aldrig haft för den delen heller, konstigt påhitt det där. Däremot tror jag att jag behöver aktivera hjärnan lite iaf. Tur att jag har mitt 2000-bitarspussel. Ska nog komma på en lista att göra, kanske vad jag önskar av året?! Av mig själv. Vad vill jag se fram emot?

Jobbar hemma idag & i morgon, skönt, för jag känner inte alls för att träffa någon. Både jag & barnen har turen att de får vara hos mormor & morfar några timmar. Var lääääängesen det var helt knäpptyst här hemma. De sov till 9 idag båda två, så jag är glad att jag tog ledigt åt dem, nyårsafton är inte att leka med. Här hemma var det en lugn tillställning med fam. Kihlström på middag. De åkte vid 22 och sen skulle vi hålla oss vakna till 12. Det gick...så vi firade in nyåret tillsammans, som det ska vara! Bästa familjen!

Årets mörkaste dag (hittills absolut...men eventuellt gällande för 2014) måste vara idag. Shit va grått & mörkt det är! Nä, även om jag trivs med såna här vintrar så önskas det lite snö nu, för humöret & barnen!!

Inga kommentarer: