onsdag 15 januari 2014

Monday morning runs to Sunday night

På mitt jobb har vi en rätt hård ton mot varandra, de dagar vi driver varandra till vansinne som värst är de roligaste! Vi känner varandra rätt bra och vet hur man kan skämta, det är ju bara hjärtligt! Precis så jag vill ha det...

Sen har vi en person som under projekttider är hos oss max en gång i veckan, som inte känner oss och som inte brukar vara med och fika osv. Efter några dagar på annan ort med denne stod det klart att han inte riktigt uppskattar min närvaro. Hur som, idag när han skulle åka hem till storstan klär han på sig och säger hej då...och lägger till i ett tyst kontorslandskap "å Anki, dig var det kul att se nykter". Om möjligt blev det ännu tystare då...å jag hade inte svar på tal. Om han nu försökte skämta på vårat vis eller vad det nu var....
Efter en stund när han skulle korrigera sig lite säger han "ja det där lät ju fel...men det hade vart värre om jag sagt det var kul att se dig påklädd och nykter"

Jahopp...

Men allvarligt. Om nu inte de andra kände mig då, skulle ju kunna tolkas hur som helst. Kan ju inte ta åt mig men det var ett väldigt osmidigt uttalande. 

De övriga kommer iaf haka på detta å ha väldigt roligt. Tror jag ska inleda varje dag med "jag var nykter i morse men nu börjar det ordna upp sig" om nån frågar hur det är...

Inga kommentarer: