fredag 16 november 2012

Landskamp

Det finns vissa saker som är tunga nu. Men jag ska för en gångs skull inte gnälla, för jag tror kanske att åtminstone familjen är på väg tillbaka, sakta men jag tror vi börjar må lite bättre igen. Hur som tänkte jag bara berätta lite om onsdagen.

Vi bestämde oss ju för att haka på personalföreningens erbjudande om att se invigningsmatchen på Friends Arena, Sverige - England. Har ju aldrig vart på nån större arena eller sett nån stormatch, å definitivt inte landslaget. Helt ok bussresa, väl i Solna var det dock segt & struligt och man fick gå en 20-minuters promenad. Tur att det var 50000 till som skulle dit så man hittade!

Men sen var det coolt. Jäklar! Kan inte riktigt beskriva. Å så jag då, som inte varit överförtjust i Zlatan. Det bättrades på när jag läste hans biografi förstås! Å sen har jag gillat honom mer och mer och jag tycker ju inte att det finns någon som var i närheten att ens få röra Guldbollen i år. Men! Nu vet jag inte vad....det var som att Zlatan hade tagit med sig ett P12-lag och försökte pusha dem och visa hur man gör. Å så emellanåt drog han till med nåt skott & nåt mål. Och som att det inte var nog drog han till med det coola målet! Och det var riktigt grymt att se från läktarn!! Ojoj.



Jag fick ju aldrig se Mellberg spela i landslaget, men han var där....bara en lite bit ifrån liksom, det är nästan ännu större än att se Zlatan. Mmmm....Men för övrigt har Friends Arena en del att jobba på. Vi satt en varsin halvlek på en stol där det droppade kondensvatten. Lite grann i början på matchen, i slutet droppade det oavbrutet, var en vattenpöl vid mina fötter. Det var ju inte värt det sjuka priset 800 kr. Kiosken orkar jag inte ens kommentera alla kassa saker med..men ni kan ju tänka hur lång tid det tog för dem att hälla upp all dricka från petflaskor till muggar?!

Var hemma efter två på natten, var på jobbet 7.30. Sen har jag inte riktigt piggnat till, idag gick det mesta snett. Men har avslutat mysigt med att vara på simskola med Ebbis och fredagsmiddag hos mamma & pappa. Tycker det är hur mysigt som helst! Ebba sover kvar där, Andreas jobbar, bara Vilmer och jag hemma. Han sover gott och det gör jag snart också.

Inga kommentarer: