tisdag 6 november 2012

Bon Jovi

 
Vi har redan fått julklapp! Från mamma & pappa. Långt kvar till maj..men men! Har jag väntat i 15-20 år så kan jag väl vänta ett halvår till! Kuuuul!!!
 
Recovery-veckan gjorde mycket gott. Men nu har det vänt igen. Jobbade ett par timmar i söndags, var på jobbet 10 timmar igår. Sov fyra timmar i natt. Känner mig slut. Det är bara kul att ha en massa jobb att göra, det är det verkligen! Och jag trivs!!
 
Tror förkylningen eller nåt håller på sätter sina klor i familjen. Inte riktigt på topp nån, A kom hem från jobbet i natt. Jag vaknade & insåg att det var någon i huset 2.23. Fick sån hjärtklappning & panik. Somnade 4.30 och sen ringde klockan 5.45. Fint de!
 
Har luspanik för det går löss på dagis. Det kliar konstant i huvudet på mig. Dagens luskamning visade inga negativa resultat iaf. I morgon blir det prevent-spray & uppsatt hår! Kanske de ska ha mössa på sig hela dagen å? Bandage runt huvudet? Tanken på att levande djur ska krypa runt på en....uhh!
 
Proffice orkar jag inte ens tänka på, men i morrn lär jag ringa så de slutar sms-trakassera mig. Tänk om man kunde få ha en arbetsgivare och inte två, en chef och inte 1,5. Och månadslön! Jävla timlön, pinsamt att vara black och månaden knappt har börjat. Proffice argument är att man ska spara undan till de månader man får lite lön. Jo tjena man lär ju leva å. Eller ja, kanske dags att växa upp för mig!! Bra tanke där....den tar jag med mig och lägger mig och läser och låtsas att jag vinner en fin summa pengar så jag slipper dessa dilemman.

2 kommentarer:

Helena sa...

Åh, härligt med en så'n present! :)

Här hemma går jag oxå runt och kliar mig i skallen. Och alltid när jag går in eller ut genom Solens dörr och läser texten på anslagstavlan ;)

Vaddå..? Får du olika lön olika månader eftersom du ska spara? Jobbar du inte heltid jämt?

Fröken Lovisa sa...

Jo, jag jobbar heltid jämt, men det beror hur många arbetsdagar under en månad det är. En vanlig månad räknas ju 160 timmar, men som förra månaden blev det 184 timmar för oss. Å är det någon helgdag försvinner de 8 timmarna också. SÅ är det många helgdagar på en månad är det lite drygt.