måndag 14 november 2011

LPS

Alla dessa figurer som finns. Tror inte Ebba vet riktigt vart hon ska ta vägen med alla. Hon fick massor med Littlest pet shop av snälla grannen i somras, men de bor liksom i en väska. Så med lite inspiration från Fina fröken har jag gjort ett litet hus av en vällingkartong. Får se hur länge det håller, de har iaf ett ställe att bo på, och så kan man förvara dem där och stänga igen när man inte vill leka. Uppskattades av lilla tjejen iaf.


Nöjd att jag avslutat ett projekt. Nu måste jag klura ut ett nytt. Första frågan är julkort eller inte?! Det är nog avgörande om jag har material hemma. Mmm...snart är det första advent och vi kan få lite känsla för att börja julpyssla.

3 kommentarer:

Sanna sa...

Men så fint hus du har gjort! Nu känner man ju lite press att göra ett sånt här till Junia också. Pet shop husena är ju svindyra annars :P

Bra gjort =)

Helena sa...

Vad fint det var! :) Jag gjorde ett liknande hus på jobbet till Sagan om den lilla lilla gumman för säkert 5år se'n. Kanske ännu längre se'n. Men det håller fortfarande. Trots att vi använt det & barnen har lekt med det när de berättat sagan. Så hederlig kartong är hållbarare än man tror :)

Fina Fröken sa...

Åh vad fint det blev. Kul att du blev inspirerad :-).

Jag tipsar om Blocket. Min Stora ska få en Petshopkalender med bara Blocketinköpta Petshops. Det kommer att rundas av med ett gigantiskt hus som jag fyndade för ingen peng alls egentligen.