måndag 28 november 2011

Julens början

Idag har vi julpimpat huset klart. Eller ja, med lysande saker alltså. Tomtarna tar vi senare. Har inhandlat en julgran också eftersom vi kastade vår förra året. Vi hade beslutat oss för en vit. I affären ville Ebba absolut inte ha en vit. Kompromissen en stor vit gran och en liten grön gran till hennes rum. Alla nöjda!

Ja men det kom ju snö till slut. Försökte med alla medel att få första adventshelgen att bli julig, pepparkaksbak, adventsljus, julmust, ischoklad, tomtegröt, adventspaket osv. Kanske var det all intensiv tanke som gjorde att ösregnet förvandlades till stooora flingor! Vi åt snabbt middag, lämnade allt på bordet och kastade oss ut för att hylla snön. (Jag börjar tröttna på den nu.....sablans vinter).

Försökte knäppa julkort idag, blev ett enda virrvarr men jag tänker inte göra om det så det får bli nåt av dem. Att få två barn att titta i kameran och samtidigt se åtminstone lite glada ut samt att ha ögonen öppna är rätt omöjligt!

Annars då, skaffat In Flames-biljetter (ja, jag är överlycklig för det strulades som vanligt!!), tågbiljetter, hälsat på kusiner, sett Baksmällan 2, sett Så mycket bättre. Å så bra det var. E-types dag. E-type är kanske mitt svarta hål i musikvärlden. Men han halkade liksom in där lite innan den mörka perioden och har liksom följt mig. Jag vann för ja, 15 år sen biljetter till hans spelning i Gårdskär. Var lite sur och besviken att jag inte fick åka själv. Mamma följde med mig. Idag har jag full förståelse och är bara tacksam för att hon över huvudtaget körde mig ända dit, det är ju inte en självklarhet liksom. Hur som så gillar jag E-type även om han inte kan sjunga (ingen skönsång, men lyssna på You will always be a part of me så kan han faktiskt lite!) och använde sig av snygga tjejer i videosarna medan hon som verkligen kunde sjunga fick gömma sig. Han verkar medveten och rolig. Så äre! Det här lilla utspelet var för att jag lyssnar på Lalehs version av Here I go again nu. Har älskat henns musik sen hon slog i genom och hon gör ju andras låtar så fantastiskt!!

På väg mot julen, budgetvarianten, siffrorna har jag gjort själv och stenarna 4 kr från Ullared!


You will always hold a piece of me wherever I may go

2 kommentarer:

Mamma sa...

Måste göra ett inlägg angående E-type, jag förstår att det måste varit jobbigt att vara 15 år och behöva ha mamma med, men du förstår ju varför, speciellt nu när du har barn själv. För mig vart det en stor händelse, E-type klev in i mitt liv, har gillat honom sen dess, både hans musik och honom som människa.

Angelica sa...

haha.. vad roligt att både du och din mamma gillar e-type.. :) Det måste ligga nåt i genenerna..

Tack!!! LIte ovant men det känns bra.. japp sista gången igår.. JULLOV!!!