tisdag 14 april 2015

Slutspurten cup

Hej!


Lilla sötfröken som oftast bara är en gladis!! Min plutt, dagarna går så fort, känns inte som jag hinner lära känna henne ordentligt. Skulle önska hundra timmar till i veckan!! 

I lördags skulle vi vart på dop, men det blev inställt (helt ok för mig eftersom A jobbade, och jag känner mig tryggare med honom i såna där situationer), så vi åkte ner på vårmarknad på stan, skitkallt å trökigt! Köpte underkläder till barnen på Lindex för 18 kr, hade tydligen fått en bonus på 190 kr, så tummen upp för det! 
Sen kom Emmy & Patrik och umgicks med mig, och Mira & Meja med barnen, mkt skoj! Tjejerna stannade kvar till kvällen, pappa var å hälsa på å!

Söndagen hade jag laddat för länge, Slutspurten Cup! Vår alldeles egna innebandycup, ensam med alla tre på Jernvallen 8.30 - 15.30 *gaaah*. Packning å matsäck å ib-grejer osv osv. Ebba spelade fyra matcher under dagen, duktig var hon mitt hjärta! Å roligt har de tjejerna, allihopa tillsammans!! Hur som gick det bra där med matsäck å amning å sovande bebis, pappa var där å hjälpte till å, åtminstone som moraliskt stöd i röran & den höga ljudnivån. Vi köpte lotter och kasta bollar...och förutom en termosmugg & en meccano-kartong vann min lille herre på 50/50-lotterna, 1520 kr!!! Han var så cool när han med dem i händerna gjorde en segergest bredvid planen och skrek "jaaag vann peeengaar"!!!

Efter cupen åkte tjejerna och hade avslutning på Allstar, lycka för dem! Vilka fantastiska tjejer och framför allt ledare vi har!!! Längtar till nästa säsong, det är så kul att vara med.

Söndagkväll & måndag var jag dock en halvdöd mamma, men jag fixade det, jag är nöjd!!!

Inga kommentarer: