fredag 30 maj 2014

Det är politisk propaganda från järnridån, känner ni som jag sträck upp era händer

Mäh så var det Fredag - igen!
Ytterst trevligt. Jag är sååååå sjukt seg på mornarna, när pappan kommer hem och kyper ner under täcket måste jag bege mig ut från det, ut i kylan.

Igår var det röd dag och jag tog med mig Piff & Puff och åkte på Barnens Dag i Högbo. Var väl inte så mkt utöver det vanliga, jag uppskattade att åka häst & vagn, barnen uppskattade att kolla kaninhoppning. Helt ok! Annars tycker jag Högbo är tillräckligt för övrigt, utan dessa ståhejdagar med alla gullegull-föräldrar som tycker deras barn är de allra viktigaste. Har nog lärt mina lite tålamod, så de bryr sig inte särskilt mycket när det kommer nån överdriven, höggljudd, finklädd snofs-förälder och knölar in sitt barn i brandbilen mitt framför näsan på oss. Känns helt ok att mina tar saker med ro!!

Idag jobbar jag. Det är tråkigt. Jag har vaknat på fel sida eller uppochner eller nåt. Hade barn som skulle gå på andra avdelningar på skola & dagis, ett barn nervöst för saken, efter om och men kom vi iväg! Skulle på Marangoni och köpa bröd till frukost för oss som är på jobbet. Nä! De öppnade senare, just idag. I går hade de haft stängt, när folk har tid att fika, röda dagar & söndagar, då har de stängt.
Hur som, in på Statoil och köpte helt vanliga trök-mackor för hutlösa dineros. Men bröd kom till jobbet och det blev frukost iaf! Sen började jag leta på topplistor efter sån där musik man kan ha till disco, efter att ha lyssnat igenom ett helt gäng tror jag nerverna skulle ge mig ett totalt sammanbrott.
Lycka tänkte jag när jag fick ett SMS om 25% på Kappahl, bra, kan jag köpa den där bikinin jag sett till Ebba. Tror ni den färgen fanns? Nä! Blev en liten shoppingtur på Lindex i stället. Lite presenter till fröken, har hittills inte köpt en enda och det är snart bara en vecka kvar till hon fyller!! Känns som ajg skrivit med väldigt negativ attityd nu, men då så, då har jag skrivit av mig så kan jag glömma det.

Jaja, nu ska jag lyssna vidare på favvoskivan och drömma mig bort någon timme innan jag får gå hem.

Inga kommentarer: