måndag 2 september 2013

Truth or consequence, say it aloud, use that evidence, race it around

Måndag vecka 4 på jobbet efter semester. Min hjärna är uppe i samma stresskaosnivå som innan. I alla fall förra veckan, börjar veckan med att hålla mig lugn. Har också löst en av mina största stressgrejer (som jag ändå nästan aldrig behöver bekymra mig om) - maten! Ska köpa en Linas matkasse av Angelica, kommer bli toppen! Helgen har vart fin trots att jag attackerats av en elak förkylning med tillhörande trötthet.

För ett år sen satt vi vid poolkanten på Nausicaa Beach....bröllopsresa. Ettårs-resan blev lite kortare, till Orsa Björnpark men med mamma & pappa som sällskap. Uppskattat att man såg alla djuren utan problem, utom vargarna då. Som vanligt skulle man kunna stå och betrakta länge. Men dels var det bara öppet till kl.15 och dels blir jag alldeles sliten när Vilmer sätter in sin trots. Jag kan hantera den men ohhh vad man har lust att försöka få dem att förstå att det inte tjänar något som helst till att göra tvärtemot, gråta & protestera. Gaaaah det är så frustrerande!!


Men igår pratade han mycket om djuren och parken så jag tror att han tog in en del iaf. Tigrar gillar han. Han fick en gosdjursjärv av morfar, den följer med överallt också. Jag blev impad av isbjörnen, så stor!! Å så sjukt gullig när den badade och lekte med en boll.
Leoparderna var busig, satt och smög på oss och gjorde sen en attack mot mamma! Coolt & tur att det var glasvägg mellan!

Back to work.....



Inga kommentarer: