onsdag 3 juli 2013

Diamonds are forever

Har ett gäng orkidéer som stått å vilat, länge, typ fler år, å så vips så började det växa stänglar på allihopa! En har kommit så här långt!!

En har knoppar som snart slår ut, idag när jag kom hem informerade min käre son att han hade plockat mina blommor! Två av knopparna var borta! Skitunge! Tur att han är söt!

Nu är ju inte jag så där jätteblommig av mig men nu har jag vart så stolt över de här! Får väl se om han kan hålla fingrarna i styr framöver...

2 kommentarer:

Helena sa...

Oooops!
Madde P's brorsa plokade en stooor bukett till sin mamma hemma hos oss när vi var små - i vårt jordgubbsland! Lite samma känsla kan jag tro... ;)
Har du haft blommorna i ett mörkt rum, eller har de stått i fönstret bara? Klippt av gamla stänglar eller behållt?

Fröken Lovisa sa...

Ja, han sa förlåt sen ett par gånger =) blev lite ledsen dock.
Förut stod de lite utspridda sen flyttade jag dem och de har stått på samma ställe jättelänge.
Klipper av de gamla när jag vet att de torkat ut ordentligt.